Blog
Podstawą oszacowania w każdym przypadku są oględziny i indywidualna ocena techniczna. Na początek badamy grubość powłoki lakierowej w celu ustalenia, czy w pojeździe były wykonywane wcześniejsze naprawy nadwozia oraz ustalenia jakości ewentualnych serwisów i ich wpływu na aktualną wartość rynkową i sposób naprawy stwierdzonych uszkodzeń powypadkowych.
Wykonujemy dokumentację fotograficzną zawierającą co najmniej:
- cztery zdjęcia ogólne całego pojazdu;
- zdjęcia numerów identyfikacyjnych;
- zdjęcie stanu licznika;
- zdjęcie komory silnikowej i wnętrza nadwozia;
- zdjęcie wyposażenia pojazdu;
- zdjęcia dokumentujące stan i uszkodzenia (w tym wskazania przyrządu do pomiaru grubości powłoki lakierniczej).
Do określenia wartości standardowo wykorzystujemy program komputerowy INFO-EKSPERT. Przy ustalaniu wartości bazowej nie ograniczamy się do jednego źródła notowań lecz wykorzystujemy wszystkie dostępne katalogi oraz dodatkowo oferty prasowe i internetowe, a także własną bazę danych o cenach transakcyjnych. W przypadku pojazdów posiadających uszkodzenia w celu oszacowania ich wpływu na wartość standardowo sporządzamy kalkulacje naprawy. Kosztorysy napraw standardowo wykonujemy w systemie AUDATEX.
W celu zapewnienia obiektywizmu wycen przy każdej wycenie pracuje co najmniej dwóch niezależnych rzeczoznawców. Jeden dokonuje oceny technicznej i sporządza dokładny opis pojazdu wraz z dokumentacją fotograficzną, a inny ( pracujący w jednym z naszych biur ) na tej podstawie wykonuje wycenę wartości.
W przypadku klientów strategicznych obsługiwanych na podstawie stałych umów obejmujących usługi na terenie całego kraju warunki są ustalane indywidualnie i zawierane w umowie (także cena usługi).
W takim wypadku preferujemy systemową realizację stałych zleceń, tj. :
- wszystkie zlecenia kierowane są przez pracowników Klienta na jeden adres e-mail utworzony specjalnie dla Klienta w naszej domenie, np. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ;
- rzeczoznawca dokonuje oględzin, sporządza protokół z oceny wraz z dokumentacją fotograficzną i przekazuje je w wersji elektronicznej do naszego biura;
- wyspecjalizowany rzeczoznawca pracujący w naszym biurze dokonuje oceny ekonomicznej, sporządza opinię z wyceną i komplet dokumentów przekazuje do weryfikacji;
- po zatwierdzeniu kompletna wycena jest zapisywana w formacie PDF i elektronicznie przesyłana jest na e-mail podany przez klienta
- w następnej kolejności wycena jest drukowana i przesyłana pocztą priorytetową na wskazany przez Klienta adres.
Proponowany czas wykonania wyceny liczony od daty przekazania zlecenia wynosi:
3 dni w przypadku typowych pojazdów;
5 dni w przypadku pojazdów specjalnych, specjalizowanych lub posiadających wyposażenie specjalne i innych nietypowych.
W przypadku klientów indywidualnych warunki realizacji zlecenia dostosowujemy do klienta.
- poprz.
- nast. »»